Een camper kopen bij Campertrek

Als je een nieuwe of gebruikte camper koopt bij Campertrek kun je vertrouwen op de 5 volgende pijlers:

1. Jouw wens is ons vertrekpunt

De aankoop van een camper is een moment waar veel mensen vaak lang naar toe geleefd hebben en waar ook flink voor gespaard is. 

Bij Campertrek streven we er naar om net wat verder te gaan om deze grote aankoop naar volle tevredenheid te laten verlopen. Een verkoop is bij ons pas geslaagd, als de camper ook bevalt na de eerste trektocht met de aangekochte camper. 

Onze eigen ervaring zetten wij graag in om te helpen met de aanschaf van de camper. Doordat we zelf al bijna 20 jaar fanatiek met verschillende soorten campers hebben gereisd, maar ook sinds 2012 campers verhuren en verkopen, hebben we veel kennis opgedaan over de wensen van klanten versus de mogelijkheden die een camper biedt. Je kunt bij ons terecht voor alle modellen Pössl buscampers: jong gebruikt uit onze verhuur, nieuw uit onze voorraad of geheel naar wens nieuw besteld. Wanneer we tot de conclusie komen dat wij de juiste camper niet hebben of niet aan je kunnen leveren, helpen we je liever op weg naar goed bedrijf dat je hierin wel verder kan helpen. Klant is koning toch?

2. 100 % in orde

Wij houden zelf van nette campers die volledig in orde zijn. Dit lijkt een vanzelfsprekendheid, maar vraag maar eens om je heen naar de ervaringen van andere camperaars... Een camper (niet alleen de motor!) heeft onderhoud nodig en er gaat wel eens wat kapot. Niet iedere camperbezitter houdt zijn camper in topconditie en dat kan voor vervelende problemen zorgen.

Om die reden begint 100% in orde bij ons al bij de inkoop van de campers. Wij kopen nieuwe en gebruikte buscampers in én weten door onze ervaring en specialisatie in een aantal merken waar op gelet moet worden bij aankoop. Dit is zelfs bij de levering van nieuwe campers een aandachtspunt. Ieder merk heeft zo zijn eigen aandachtspunten, de 'mindere' merken hebben er alleen behoorlijk wat meer dan de betere merken. Campertrek voert alleen A-merken, dat is al zo sinds ons bestaan. Vanaf het moment van binnenkomst van een nieuwe camper en gedurende het seizoen bij een verhuurcamper, wordt een camper keer op keer volledig door ons nagelopen. Water-, gas, en elektrasystemen worden getest met professionele apparatuur en afdichtingen, interieur en exterieur worden gecontroleerd.

Het onderhoud aan de motor besteden wij uit aan een dealer van het betreffende automerk. Voor jonge campers is dit belangrijk voor de periode waarin de camper in de fabrieksgarantie loopt (dit is 2 jaar), maar ook voor oudere campers biedt dit voordelen. Denk aan (de vaak gratis) pechservice in het buitenland of het gebruik van originele onderdelen.

Onze campers uit de verhuur komen na 1 of 2 seizoenen in de verkoop (in de winter verhuren wij niet en staan onze campers fijn bij ons binnen). Deze jonge campers kennen wij inmiddels door en door en daardoor weten we dat ze 100% in orde zijn als ze overgaan naar de nieuwe eigenaar.

Bij de keuze voor de modellen die wij inkopen, kijken we naar een optimale functionaliteit (mooie ontwerpen moeten ook wel werken in de praktijk!) en naar de kwaliteit van het interieurontwerp en de materialen die gebruikt zijn. Een hoogwaardige campertechniek met dito installatie is ook een belangrijk aspect (binnen het aanbod van campermerken zijn er in de uitvoering van deze belangrijke punten onderlinge verschillen te bespeuren). Dit in combinatie met onze vakkundige inbouw van accessoires en onze zorgvuldigheid aangaande het onderhoud, maakt dat je weet dat je vol vertrouwen een camper bij Campertrek kunt kopen. De tevredenheid van onze klanten horen en zien we ook terug in leuke mailtjes en berichtjes die we met regelmaat ontvangen en omdat zij graag bij ons blijven komen voor het periodieke onderhoud aan hun camper en voor de montage van accessoires.

3. Garantie

Een nieuwe camper heeft twee jaar fabrieksgarantie. Een Pössl buscamper die verkocht wordt na een seizoen in onze verhuur geweest te zijn, valt ook nog onder fabrieksgarantie. Om onze woorden kracht bij te zetten geven we op eigen campers die geen fabrieksgarantie meer hebben, naast de wettelijke garantie, standaard 3 maanden of 5.000 km Campertrek-garantie. In deze periode kunnen wij onze belofte nakomen mocht er na aanschaf toch wat aan de camper mankeren wat op voorhand niet bekend was. Wanneer 3 maanden garantie niet voldoende zekerheid geeft, is extra garantie bij te kopen.

4. Aflevering

Het oog wil ook wat, dus naast de technische conditie, streven we ten aanzien van het interieur en exterieur van onze campers ook naar een staat die zal verrassen. Het zal je opvallen dat onze Pössl buscampers er bij blijven staan als nieuw. De campers worden afgeleverd met een koopcontract, tenaamstelling, geldige motorische onderhoudsbeurt en APK (eerste APK is 3 jaar na datum eerste toelating), garantie en alle originele documentatie en onderhoudsfacturen. Daarnaast hebben onze buscampers een opbouwcheck (de 'APK' voor campersystemen) of indien nodig een servicebeurt voor de camperopbouw gehad en zijn de autovloeistoffen gecontroleerd en zo nodig bijgevuld. Afleverkosten zijn bij ons in de prijs inbegrepen. Bij de aflevering wordt de werking van de buscamper en zijn/haar apparatuur volledig gedemonstreerd. We geven je een instructie waardoor je zelf direct leert hoe alles werkt. Zo weet je ook zeker dat alles aan, in en op de camper functioneert, wel zo handig én transparant.

Campertrek heeft in de afgelopen jaren deze merken gevoerd en is gespecialiseerd in Pössl buscampers:

5. Nazorg: one-stop-shop

Na de aankoop kun je gaan genieten van de camper. Het kan dan zomaar zo zijn, dat je ondanks de uitvoerige instructie, bij de eerste trip met de nieuwe camper toch iets niet meer goed weet. Ook dan zijn wij bereikbaar om je op weg te helpen. Onze service houdt niet op als de camper ons terrein afrijdt! We zien je dan ook graag terug voor het volledige onderhoud van de camper.
Een camper is een bijzondere auto op het gebied van onderhoud. Een camper heeft op veel fronten specialisten nodig die vaak niet onder een dak zijn te vinden. De opbouw van de camper en ook het interieur, vragen om een monteur die ervaring heeft met deze (caravan)technieken. De garage of het bedrijf dat het onderhoud aan de motor doet heeft deze expertise vaak niet en daarmee blijft het onderhoud aan het campergedeelte vaak achterwege. Als de eigenaar hier zelf ook geen besef of geen verstand van heeft blijft het onderhoud aan het campergedeelte dus achter, iets dat niet zonder risico is. Denk aan gasslangen met een verlopen datum, veroudering van kitnaden in dakluiken, vervuiling van branders in boiler of gascomfort of een ongeziene lekkage als gevolg van vorst.

Wij willen klanten graag ontzorgen met een 'One-stop-shop' werkwijze. Deze aanpak is niet alleen interessant voor klanten die een eindje bij ons vandaan wonen, maar biedt voordelen voor iedereen. Campers die bij ons in onderhoud zijn worden op basis van hetgeen je aan onderhoud wilt laten uitvoeren door ons helemaal nagelopen en onderhouden. Het onderhoud aan het campergedeelte nemen wij zelf voor onze rekening. Het onderhoud dat de motor/auto nodig heeft, besteden we uit aan de dealer van het betreffende merk.

Ook wanneer we andere zaken signaleren die aandacht behoeven, denk aan een sterretje in de voorruit of beschadigde velgen en banden, nemen we contact met je op. Wij hebben een netwerk van specialisten die dit soort zaken tegen aantrekkelijke tarieven professioneel kunnen repareren of onderdelen kunnen leveren, zoals nieuwe banden. Zo weet je als klant met een bezoek aan Campertrek zeker dat de camper volledig onderhouden wordt en is de kans op verrassingen onderweg geminimaliseerd. Jouw camper is op deze manier met één adres en één aanspreekpunt altijd klaar voor een vertrouwde en veilige trektocht.

Voor een overzicht van wat we allemaal kunnen betekenen bij het onderhoud aan jouw camper en hoe onze visie hierop is, kun je meer informatie vinden op onze Werkplaats pagina.

To Top